Fighting!!!

Assalamualaikum wbt...
^_^

"Who want to be the organizer for neuroleptics?" tanya Prof. Hasan Farghali.
aduh...semua muka tertunduk ke bawah...bukan tak mahu Prof...cumanya terlalu banyak perkara yang menuntut komitmen dalam bulan2 terakhir sem ini. hati kasihan melihat Prof. yang beria-ria mahukan volunteer.
"You.."Dia menuding kepada Richard.
"I think I can't because I'm doing pre-term exam".
"okay...you have the excuse....how about you?"..sambil menuding ke arah Bryan...
"I'm doing pre-term also..."
"okay...you!"
siapakah....???saya melihat muka Prof...dia memandang saya...aduh!!!kasihan melihat mukanya yang penuh harapan, saya mengangguk...,"okay...."
hmm....dengan rasminya...saya kena organize.
Alhamdulillah Aslina, Syifa, Christo dan Azhar bersedia to be in my team. Aduh berat jugak nih...the presentation would be on the same day as ANS pharmacology test.
As berkata,"takpe kak mimi...buat je. Dah takde orang dah nak..."
syifa pula berkata..."Takpe Mimi, Allah pilih kita..."
yer...Allah pilih kita.
He always has a big plan for us...what do we need to do is...appreciate our part.
Dalam kesesakan test yang bertalu-talu..exam yang mendatang...di tambah dengan tugas baru yg diterima....Jauh di sudut hati...saya berharap tanggungjawab ini menjadikan diri lebih tenang menghadapi masa hadapan...Mentarbiyyah diri untuk menjadi lebih kuat dan rational.
Kalau kita fikirkan kita banyak tanggungjawab...tenangkan diri kerana orang lain pun ada tanggungjawabnya. Allah lebih tahu....
Jadi...
sila buat part anda...fighting!!!
sangat diakui diri yang lemah ini kadang kala tidak terkejar amanah yang ada...kadang kala terlupa...kadang kala tertinggal...kadang kala terpandang ringan...kadang kala tersalah tafsir...kadang kala terjatuh...
Semoga Allah sentiasa memberkati langkah2 ini...
dengan tarbiyyah yang ada...
moga jiwa ini menjadi lebih besar...moga hati ini menjadi lebih sensitif...moga kudrat ini tersalur kepada yang bermakna...moga akal ini lebih bijaksana...moga langkah ini dibantu oleh-Nya.

hati juga kadang kala terusik dengan kerisauan...risau tentang atuk yg disayangi, yang dilanggar van sewaktu ke masjid seminggu yang lepas. Kaki dan tangannya patah. Mak kata atuk dah sedar..tapi gelisah...mungkin sebab sakit. setiap kali teringat atuk kesakitan...terasa sebak. kadang kala terpandang orang2 tua yg memakai tongkat, atau berjalan di sekitar prague...teringat atuk...mungkin sesetengah orang tidak rapat dengan atuk...tapi saya, sangat rapat kerana tinggal dengan atuk sejak kecil. alhamdulillah mak kuat orangnya...selalu tidak mahu saya risau...selalu menasihati saya untuk redha. Rencana Allah itu hebat...and Allah has a big plan for me. inshaAllah...
Therefore, all i need to do is believe in myself...^_^
Doakan semuanya ok...dan doakan atuk saya cepat sihat!!!!ameen...

hehe...panjang pulak. saya bukanlah orang yang suka bercerita kisah hati saya...lebih suka dipendam....mak kata, anak kedua memang macam tu.sebab mak pun anak kedua...tak tahu sejauh mana benarnya...^_^

Apapun...moga Allah tabahkan langkah ini...jumpe lagi next time. inshaAllah...

"thabit qulubana 'ala deenik"

Comments

salam ukhti shbt sejatiku..

bile bace entry ni..terasa nikmat hidup di bwh bygan tarbiyah..alhamdulillah 'ala kulli hal.. mmg jln ni x mudah..byk liku2 n mehnah2nya.. iA bkn mkin berkurang masuliyahnye..tp mkin bertmbh dr hari ke hari.. sunnatullah..
mg Allah bg kekuatan n permudhkn urusan enti n kt sume iAllah~
perjuangan itu pahit..kerna syurga itu manis.. (^-*)

k, barakallahufiki..
thabit qulubanaa 'ala deenik..wa'ala thoatik..


p/s: mg Atuk mimie cpt sembuh!

uhibbuki fillah,
B02 Musab
Nur Hamimmi said…
waalaikumussalam sis~~~ (^_^)
jazakillah mockrat..moga dipermudahkan segala urusan inshaAllah.
barakallahufiki taky...

(^_^)

Popular Posts