...Dosaku menggunung tinggi...

Tuhan... dosaku menggunung tinggi
tapi rahmatmu melangit luas
harga selautan kasihmu
hanyalah setitis nikmatmu di bumi

tuhan.. walau taubat seringku mungkir
namun pengampunanmu tak pernah bertepi
bila selangkah ku rapat padaMu
seribu langkah.. Kau rapat padaku..

Sedang sibuk mengemas barang-barang di bilik sahabat saya di Hradec pada minggu yang lepas, terdengar bait2 lagu di atas yang sungguh menarik perhatian saya. Suara Nazrey dari kumpulan Raihan yang melagukannya menambah pilu di hati. Terasa diri terlalu kerdil di sisi Allah... terasa sungguh besar kasih sayang Allah pada hamba-Nya yang seringkali melakukan kesilapan...

Tuhan.. walau taubat seringku mungkir
,namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi... Sungguh, lirik yang amat membuatkan saya tersentuh. Pengampunan Allah yang sangat luas, Allah Yang Maha Kaya... kaya dengan kasih sayang yang tak bertepi... tetapi sedikit sekali manusia mensyukurinya. astaghfirullah...

"...Ya Allah, masukkan aku ke tempat masuk yang benar dan keluarkan(pula) aku ke tempat keluar yang benar.." 17:80

Semoga hari yang mendatang menjadikan kita seorang hamba yang terus mengejar cinta Allah...ameen




Comments

sab said…
jazakillah kak mimi :)
Nur Hamimmi said…
wa iyyaki Sab... =)

~mahu jadi yang Allah sayang~

Popular Posts