Kasih Allah itu indah....

Alhamdulillah... alhamdulillah... alhamdulillah... salam ramadhan kepada semua. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya.

sebenarnya tengah boring sikit... heheh... jadi coret2 la dekat sini.

Takde nak cerita apa sangat pun... tapi yang pastinya tentang "kasih Allah itu indah"... tahun ni pengalaman banyak mengajar saya... mengajar saya erti kehidupan sebagai seorang hamba yang sangat2 kerdil di sisi Pencipta. mengajar saya erti penyerahan diri dan mengajar saya erti syukur yang sebenar-benar syukur sebagai seorang Islam.

Sewaktu Professor Kittnar meletakkan penanya di atas buku index saya... ya Allah... terasa diri amat kerdil sebagai hamba... seperti mimpi...sedangkan sebelumnya sudah terbayang diri akan pulang dengan kegagalan. Astaghfirullahalazim... mujur Allah izinkan saya mengingatinya dan berserah padanya sebelum mengalah... dengan langkah tawakkal itu, saya gagahi jua menghadap Prof. Kittnar walaupun kertas draft soalan 3... KOSONG!!!! hanya ada tajuk soalan... tapi Allah lebih mengetahui...ilmu itu ilmu Allah... dan Allah mampu mengajar saya di saat saya hanya berseorangan menghadap prof. Kittnar. subhanallah... walaupun hari2 sebelumnya... saya sibuk menelaah soalan2 yang berjumlah 246 dan tak semuanya habis... soalan yang saya ambil ringan ,akhirnya saya peroleh... pengajarannya... KITA BERJAYA KERANA ALLAH...BUKAN KERANA KEBIJAKSANAAN KITA!!! usahalah selagi mampu dan jangan lupa serahkan dirimu pada Allah... tawakal itu BULAT...tiada mengelebeh-mengelebeh... = )

Jadi insyaAllah... saya mahukan sahabat2 saya dan mereka2 yang berada di sekeliling saya merasai manisnya cinta Allah. peluang yang ada gunakanlah sepenuhnya untuk mendekatkan diri pada Allah... insyaAllah hati akan menjadi lebih tenang dan tenteram.

kepada sahabat2 yang masih ade exam.. teruskan melangkah wahai pejuang2 sekalian. jangan biarkan perasaan mu beraja... letakkan Allah di hatimu dan teruskan melangkah... positiflah pada Allah... sentiasalah berdoa apa sahaja gerak geri yang dilakukan, mendapat bimbingan dari-Nya. Di saat futur itu datang... lawanlah sedaya mungkin... kekuatan kita adalah kerana Islam. kuatkan semangat...

semoga kejayaan mengiringi langkah2 semua...

"Dan janganlah kamu berhati lemah dalam mengejar mereka (musuhmu). Jika kamu menderita kesakitan, maka ketahuilah mereka pun menderita(pula), sebagaimana kamu rasakan, sedangkan kamu masih dapat mengharapkan dari Allah apa yang tidak dapat mereka harapkan. Allah maha mengetahui, Maha bijaksana" 4:104

Comments

hazilla_khairul said…
alhamdulillah..semua pon dah selamat..same la mcm akak,setiap kali exam dpt soalan yg xsempat dicover..tp rezeki Allah tu luas dan kekadang xsemena2,dr sini akak belajar yg kita jgn buruk sangka dgn Allah..apa yg kita takut2kn selalunya akn jd kenyataan krn ianya ibarat doa dlm hati yg sering diulang2 dan diyakini..so,jgn takut lbey2 kalo xsempat baca,tawakkal tu penting if kita dh usaha habis2an..kan kan?:)
Anonymous said…
alhamdulillah..ano2..setuju sangat dengan kakak saye nih... Allah itu Ada!!!

Popular Posts